Шымкенттегі балалар пойызы туралы естуіңіз бар ма?

Oinet.kz 05-05-2021 1975

Screenshot_9.jpg

Сізді қала орталығынан әдемі саябаққа апаратын тұтас бір пойызыңыз бар деп елестетіп көріңізші. Теміржол бойымен көңілді гүрілдеп, сіз қаланың негізгі жолдарының бірімен туннель арқылы және көпірдің үстімен жүресіз. Кабинада әсем әуен ойнайды, тамаша көңіл-күйдесіз және соңғы станцияға жеткенше асығасыз. Балалардың бақытты күлкісі, қасыңызда ата-анаңыз бар. Жасыңыз жетіде ғана. Шымкентте (қазіргі Қазақстанның үшінші мегаполисі - Шымкент) туып-өскен кез келген баланың демалысы және мереке күндері дәл осылай өтетін.

Шымкент балалар теміржолына Кеңес Одағының Батыры Ғани Мұратбаевтың есімі берілген. Ол пионерлік теміржол ретінде 1980 жылы салынған. Бұл - сол кезеңдегі жаңашылдықтың бір түрі.

Қызықты дерек

Балалар теміржолының іске қосылуы Халықаралық балалар жылына орай келгені де қызық. БҰҰ 1959 жылы балалар құқығына қатысты декларация қабылдады. Бала құқықтары туралы декларация әр балаға "бақытты балалық шақты" қамтамасыз етуге арналған. Ол "адамзат балаға бар жақсыны беруге міндетті" деп жариялады, балаларға олардың пайдасы мен қоғамның игілігі үшін барлық құқықтар мен бостандықтарды пайдалануға кепілдік берді. Бала құқықтары декларациясының қабылдануының 20 жылдығында БҰҰ 1979 жылды Халықаралық балалар жылы деп жариялады. Бұл балалардың, әсіресе дамушы елдердегі балалар мәселесін түсінуге ықпал етуге арналды.

Кеңестік филателия осы тақырыпта балалар суреттері бар арнайы маркалар сериясын арнады.

Пойыз екі станция арасында қатынады: Қажымұқан орталық стадионы жанындағы Спортивная және Шымкент дендросаябағының жанындағы Тұлпардан.

Балалар пойызы көпірден өтеді (жоғарғы сурет), Орталық стадиондағы Спортивная станциясы (сол жақта), Тұлпар станциясы (оң жақта). 

Теміржол вокзалының жобасын "Южгорсельпроект" жобалау институты, ал туннель мен көпірді "Гипрофосфор" институты жобалаған. Олар станция сәулеті үшін Лениндік сыйлыққа ұсынылды. Тұлпар бекеті көңілді түйеге ұқсайды, бірақ оның түрі неге екенін арыстанның күшігін елестетеді, шын мәнінде тұлпар - қазақ фольклоры шығармаларынан алынған қанатты ат.

Алғашқы пойыз 1980 жылы ақпанда жолға шықты, сол жылдың мамыр айында теміржол тұрақты жұмыс істей бастады. Мамыр мен қыркүйек аралығында оны 176 мың жолаушы пайдаланды. Трассаның биіктігі күрделі құрылымды: көпірден өткеннен кейін екі тік бұрылыспен және ұзындығы 25 метрге жуық туннельмен екі шақырымға жуық еңістен тұрады.

Бастапқыда тар теміржолда ТУ-269 (бұрын Кентау-Ащысай тар теміржолында орналасқан) және ТУ2-112 (бұрын Алматы балалар теміржолында орналасқан) тепловоздары жұмыс істеді. Кейіннен ТУ2-269 ТУ-112 қосалқы бөлшектеріне қолданыла бастады.

Локомотивті жөндеу мәселелеріне байланысты балалар теміржолы бірнеше рет жабылуға мәжбүр болды. ХХI ғасырда пойыз біраз уақыт жұмыс істемеді. 2010 жылдардың ортасында қайырымдылық қорлары есебінен қайта қалпына келтірілді, бірақ аз уақыт пайдаланғаннан кейін балалар пойызы депода тоқтап қалды.

Дендросаябақта Шымкенттің сәулет белгілері бар, мысалы, үлкен кіреберіс аркасы, бұрынғы балалар теміржолының терминал станциясы және субұрқақтан көлге дейін созылатын 142 метрлік "Махаббат патшалығы" сарқырамасы.

Шымкент дендрологиялық саябағы жергілікті маңызы бар қорғалатын табиғи аймақ мәртебесіне ие. Кіру бағасы - 21 теңге.

Балалар пойызының соңғы станциясы

Теміржолға қайта оралсақ. 90-шы жылдары жас теміржолшылардың жолда оқу-үйренуі мен жұмыс істеуі тоқтатылды. Алайда, қаладан демалыс аймағына жолаушылар тасымалы үшін тар табанды теміржолды сақтау туралы шешім қабылданды. 2002 жылы жол жұмыс істемеді, рельстер кейбір учаскелері тоналып та кетті. 2003 жылы жол қозғалысы қайта қалпына келді.

2006 жылдан бастап жазғы үш айда Шымкент балалар теміржолының тұрақты жұмысын жолға қою қалпына келді.

2008 жылдың 5 қыркүйегінде жаяу жүргіншілерді басқару кезінде жүру жолағын басынан аяғына дейін толық фотографиялық құжаттау аяқталды. 2010 жылы балалар теміржолы жұмыс істеді және өткен жылдармен салыстырғанда әлдеқайда ұзағырақ болды. Эксплуатациялық маусым сәуір айында басталды. 2011 жылы Тұлпар станциясындағы құрылыс жұмыстарына байланысты балалар теміржолы істен шықты.

2015 жылы жол қайта іске қосылды, бірақ қала тұрғындарының сұранысының аздығынан пойыз қайта тоқтатылды. Бұл жолы толығымен тоқтады. Осылайша әйгілі балалар пойызы жұмысын аяқтады, ал Спортивная станциясы оның соңғы бағыты болып қала берді.

Балалар темір жолын қалпына келтіру қажет пе деген тұрғындардың көптеген сұрақтарына қарамастан, жол ішінара бұзылды.

Жұмыс жолының қиын-қыстау кезеңдеріне қарамастан, балалар теміржолы шымкенттіктерге осы күнге дейін ыстық. Әсіресе, Тұлпар станциясының маңындағы аймақ. Мұнда керемет фотосессиялар өткізіліп тұрады.

Бірақ кейбір қала тұрғындарының жүрегінде әлі күнге дейін пойыз тағы да балаларды қала орталығынан дендросаябаққа апарады, осынау ерекше балалар теміржолы ұмыт қалмаса екен деген үміт сәулесі бары анық.

Авиата саяхаттауда жауапкершілік маңызды екенін еске салады. Табиғатқа ұқыптылықпен қарайық, балаларымыз тәлім алар табиғат болсын, ал біз ертең қайта оралар жер болуы қажет. Табиғаттың "бізден кейін" қандай болатындығы біздің қолымызда.


Шымкент трансплантация орталығына айналады
Қазақ дала Парламентінің түп қазығы – Мәртөбе
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу